והארץ שינתה את פניה

משהו רע קורה ב-"הארץ" בזמן האחרון.


"TheMarker" – הבטאון של הכת הניאו-ליברלית, מתעבה ומשתלט על העיתון בזמן שחלק ב' נסגר ומדורים אחרים מתכווצים, כתבים כמירון רפפורט ועמירה הס נעלמים מנוף העיתון, ובהובלת העורך, דב אלפון, העיתון מנסה לקצר ולקצץ באורך הידיעות, תוך התעלמות מהתפקיד הייחודי שממלא "הארץ" בזירה התקשורתית המקומית. ואם כל זה לא מספיק, הרי שהכוונה לפטר* את הכתבת הותיקה רותי סיני, בעקבות ביקורת שהביעה על התנהלות העיתון, היא נקודת ציון בשלל התהליכים השלילים העוברים על העיתון.

אם זה לא היה עצוב, ניתן היה למצוא אירוניה בעובדה שדווקא כלי תקשורת, שחב את קיומו לחופש הביטוי מפטר את אחת מהעיתונאיות הבכירות שבו בדיוק משום שהביעה את דעותיה בחופשיות.

ובחזרה לעניינו: רותי סיני, אחת העיתונאיות הפורות ב"הארץ", מהווה בשנים האחרונות את אחד הקולות הצלולים והרהוטים ב"הארץ" ובעיתונות המדופסת בכללה המבקר את המדיניות הקפיטליסטית של משרד האוצר ומעניקה לשיח הכלכלי-חברתי פנים אנושיות עם ראיה ביקורתית.

סיני, יש לומר, היא קול יחידי ב"הארץ", הנוקט באופן עקרוני ומוצהר תמיכה במה שמכונה בטעות (או נכון יתר, מתוך הטעיה) "כלכלה חופשית". אך דווקא משום כך, ערכה הסגולי וחשיבותה לעיתון גדלים. ראוי לציין שאפילו רה"מ אהוד אולמרט, לא בדיוק סוציאליסט, הביע את התנגדותו לפיטורי סיני.

באם תפוטר סיני, יש בכך כדי להפוך את "הארץ" – ל"יתד נאמן" של הקפיטליזם – שופר לרעיונות כלכלת השוק אשר מתאפיין בחשיבה מונוליטית ואידאולוגיה כלכלית אחת. לא יתכן שעיתון שרואה בעצמו עיתון ל"אנשים חושבים" יפגע כך בפלורליזם, בחופש המחשבה ובחופש הביטוי, וישאיר ספקטרום דעות שנע בין נחמיה שטרסלר למירב ארלוזורוב.

*השימוע של סיני יתקיים מחר- יום ראשון
**תודה לחברי נמרוד ברנע על שסייע בכתיבת הרשומה
רוצים לקבל הודעה בדוא"ל בכל פעם שהבלוג מתעדכן? לחצו כאן

6 מחשבות על “והארץ שינתה את פניה

  1. בקצרה, מעבר לאופי שהנוכחי של היהדות, בה (לפחות בארץ) הכוחות העיקריים הם חרדים ו/או דתים לאומיים, מה שהופך את היהדוץ לשמרנית ולחשוכה, הדת לכשעצמה היא גורם מיותר במקרה הטוב (למשל של היהדות הרפורמית למשל) ושלילית במקרה הרע., וזאת משום שהיא מחבלת בתבוניות האדם, על כל ההשלכות של זה.

  2. מה חדש בזה? אם תראה לי שביתה אחת שהעיתון שבחר את נחמיה "בישראל אין רעבים" שטרסלר כפרשן כלכלי תמך בה, אהיה מוכן לשלוח לך תמונה שלי מוצץ את איבר מיני.

  3. אני מוותר על התענוג

    שווה לבדוק אם הארץ תמך בשביתת ההתסדרות בעקבות הלנת השכר ברשויות…

כתיבת תגובה